torsdag 4 december 2008

Bajskonst

Dagens händelse:
På Nutida Konst lektionen med Henning pratade vi om ordet Konst igen. Någon hade läst något om bajskonst, för ett tag sedan, och jag sa att "allt man/kvinna gör är konst" och att "konst = färdighet". Då kom jag fram till att då kan det verkligen vara vad som helst för allt man gör är ju en färdighet.
Bajskonst är ju en "färdighet" .... HAHAHAHA, vet att det inte kanske låter så jätteroligt x) Men det var sååå klockrent på lektionen:P



För övrigt känner jag mig rätt glad idag, iaf på dagen... men nu är jag bara trött... trött på massor av saker!

Varje dag känns det som en dörr stängs bakom mig när jag lägger mig ned för att sova. Dörren stängs inte försiktigt, utan med en smäll. Det är svart runt om och bara en dörr som smälls igen. Sedan öppnas den på morgonen när jag vaknar samtidigt som jag tänker; "Jaha, en ny dag, vad händer med dagen som var igår?"
Läskigt att tänka så, och en av min sida vill bli av med dörren som stängs, och den andra sidan vill ha kvar dörren som slås igen. Det kanske är mina minnen av dagen som sparats klart? Det kanske är mina känslor som tar en paus? Ja, vad det än är, så är dörren rätt jobbig att tänka på varje dag, men den verkar alltid finnas där. Någon som känner/tänker på samma sätt som jag kanske? Eller är jag ensam om den där dörren som smälls igen? hmm....
Hatar undermedvetna tankar, samma som att "inget måste ändå vara någonting...eller vad är då "inget"?"

Inga kommentarer: